Afspraak maken

Een afspraak maken kan op 2 manieren

Wilt u weten of een afspraak nodig is? Kijk op Thuisarts.nl of Moet ik naar de dokter? Daar is te zien of een afspraak noodzakelijk is.

1. Via MijnGezondheid.net

Het maken van een afspraak of een (niet-dringende) vraag stellen kan via MijnGezondheid.net en dit willen we ook graag. Zo kunnen wij de telefoonlijn vrijhouden voor spoedeisende vragen en uw vraag beantwoorden op een moment dat het rustig is.

Een afspraak maken via MijnGezondheidnet.nl kan tot en met de dag vóór de dag van de afspraak.

Inloggen  Meer informatie

2. Telefonisch

Aangezien wij een groeiende praktijk zijn en zonder doktersassistente beginnen, krijgt u niet altijd iemand aan de telefoon als u belt. Dan kunt u aangeven dat u op een later tijdstip door ons teruggebeld wilt worden.

Mocht u telefonisch een afspraak willen maken dan kan dat alleen op de dag van de afspraak. Als u vóór 10 uur belt streven wij ernaar om dezelfde dag nog een afspraak te plannen (uitzonderingen daargelaten). Huisbezoeken dienen ook voor 10.00 uur aangevraagd te worden.

0413 - 41 88 88

Wij verzoeken u geen vragen ‘op te sparen’, vaak is er geen tijd om meerdere vragen te behandelen. Als het om een ingewikkelde hulpvraag gaat vragen wij u dit aan te geven bij het maken van een afspraak, het kan ook zijn dat de huisarts u vraagt een vervolgafspraak te maken. 


Triage 

Bij het maken van de afspraak (telefonisch of online) vragen wij u naar de reden van uw afspraak. Dit doen we zodat we kunnen kijken of de afspraak op het juiste moment is gepland en zo kan uw huisarts zich goed voorbereiden. 

Huisbezoek / visite

De huisarts komt alleen op huisbezoek als u te ziek/slecht ter been bent om naar de praktijk te komen. Daarom vragen wij u altijd naar de reden van de visite. Soms kan uw vraag ook telefonisch of met beeldbellen beantwoord worden.

Komt er iets tussen?

Heeft u een afspraak op het spreekuur, maar lukt het toch niet? Laat het ons tijdig weten! Iemand anders kan dan van uw plaatsje gebruik maken! Mocht u (vaker) niet komen, dan brengen wij een ‘wegblijftarief’ bij u in rekening. Dit bedrag van 30 euro wordt niet vergoed door de zorgverzekeraar en dient u zelf te betalen.